Wednesday, November 4, 2009

SAMI YUSUF

You Came To Me



Banyak lagu-lagu beliau telah membantu diriku dalam proses mendekatkan diri kepada al-Khalik. Lagu beliau penuh dengan mesej2 yang sangat bermakna bagi diriku. Alunan lagu dan lirik kebanyakan lagu Sami Yusuf memang best. Ini menujukkan betapa indahnya seni yang diciptakan oleh Allah dan dikurniakan kepada insan seperti beliau. Masih banyak lagi karya beliau yang masih belum ku temui...

Jom kita pakat hayati keindahan kesenian Islam.....

Sunday, November 1, 2009

MIMPI

Semua orang penah bermimpi dan ada sestengah mimpi mereka pernah menjadi realiti. Baru-baru ni aku pernah bergaduh dengan kawan baik aku sendiri disebabkan mimpi aku sendiri. Aku tak tau la smada dia dh maafkan aku ke belum. Mungkin salah aku juga sebab terlalu takut dengan mimpi aku. Tapi yang pasti, aku tak nak mimpi aku tu jd knyataan.

Dalam bulan lepas, aku ada termimpi yang kawan baik aku tu ad buat sesuatu yg tak baik depan mata aku. Bila aku sedar, aku rasa benda tu memang betul-betul berlaku dan pada kebiasaanya kalau aku rasa bgtu, memang mimpi tu akn jd kenyataan. Memang bagi kebanyakkan orang, benda ni nampak macam karut. Tapi bagi mereka yang biasa alami benda macam ni, mereka akan faham.
bukan la aku bermaksud yang aku nak bgtau orang lain yang aku ni ad kelebihan ke ap sebab aku bukannya alim sangat.Hidup aku biasa je.Mcm orang lain jg. Ada jg orang non-muslim yg ada deria ni. Jadi tak timbul la mslah deria ni hnya untuk org alim sebab aku bkn orang alim sangat.

Bila aku crita kat kwan aku tu, memang aku dh agak. Mesti dia kta hanya mimpi. memang bagi dia hanya mimpi tapi bukan bagi aku. selang berapa minggu lepas 2, dia ad minta nombor tel yang bukan mahram baginya dengan aku. Aku hanya tnya sebab dia minta nombor tel 2. aku takut mimpi aku jd knyataan j. tapi mungkin dia dh slah fham dan mrah kat aku. Mungkin dia dh benci kot kat aku. Aku bukan nak salahkan dia. aku tak pernah fikir yg bukan2 psal dia.Aku bukan nk tuduh yg dia ni insan yg kurg baik dan aku x kata yang aku ni insan yg baik. Tapi yg dia anggap adlh sbliknya.

Buat sahabatku yg dikasihi, Aku xnak persahabatan kita putus. aku rela mengaku salah jika ini yang dapat menyelamatkan hubungan kita. Aku juga memohon jutaan kemaafan jika semua ni adalh salah aku. Apa yg pasti, AKU SAYANG KAMU SEBAGAI SEORANG SAHABAT DALAM HIDUP AKU. MAAFKAN AKU ATAS SEMUA KECELARUAAN NI.