Wednesday, January 13, 2010

Isteri curang

Assalamualaikum w.b.t..

Setelah lama aku bercuti dari online, baru sekarang aku dapat publish new post.Ada banyak benda dan isu yang menarik perhatian aku selama aku menyepi selama ini.Dan isu  yang paling menarik perhatian aku ialah mengenai peningkatan kes isteri berlaku curang dengan suami mereka. Aku termenung panjang apabila terbaca mengenai perkara ini dalam akhbar. Apa dah jadi dengan masyarakat Islam sekarang???

Aku masih ingat lagi pada 9/1/10, aku terbaca 4 berita mengenai kes isteri curang dalam KOSMO. Begitu dahsyatnya masyarakat kita sekarang ini. Ada salah satu dari kes itu, ada yang tertangkap dengan suami sendiri. Si suami sempat lagi melihat adegan seks yang dilakukan oleh isteri mereka dengan orang lain depan mata sendiri. Aku tak boleh nak bayangkan bagaimana perasaan si suami tersebut apabila melihat perbuatan si isteri. Hancur luluh hati mereka apabila diperlakukan sebegitu rupa.

Selepas terbaca berita tersebut, aku termenung. Bagaimanakah dengan isteri aku pada masa depan nanti?? Aku jadi takut. Takut dengan semua ni.Aku berharap sangat aku dijauhkan dari semua ni. Aku dah tengok banyak sangat keruntuhan dan kejatuhan umat Islam di Malaysia ni. Aku dah tengok kerosakan yang telah melanda bakal-bakal ustaz dan ustazah di Kuala Lumpur ni. Nama je ustaz dan ustazah, tapi perangai tak tau nk cakap la. Bagaimana dengan generasi selepas aku nanti? Apa yang akan terjadi kepada mereka?

Kepada mereka yang dah berumah tangga, jagalah rumah tangga anda. Jauhkanlah bala ini dari melanda keluarga anda. Perkara ini merupakan TUBA yang sangat beracun kepada keluarga dan masyarakat. Ingatlah balasan yang ALLAH telah sediakan kepada mereka yang tersesat.

Ya ALLAH, jauhkanlah aku dari semua ini. Kurniakanlah aku isteri dan zuriat-zuriat yang soleh solehah.

No comments:

Post a Comment