Thursday, January 14, 2010

sedih

aku dlm ksedihan yang amat sekarang ni. ada antara kwan aku dlu dh jauh berubah. klau brubah dr yg krg baik kpd yg lbih baik tu tak pe la. Tp yg jd adlah sbliknya. Klau dlu, dia la slah seorang dari kaki surau dlm batch aku. tapi sjak dia dah dpat lptop, dia tlah alpa. lupa ttg dirinya yang sblum ini. Adakah patut nikmat yang diberi oleh ALLAH menyebabkan kita lalai? jika inilah yg jadinya, lbih baik dia x mndapat nikmat tersebut. Apa gunanya nikmat tersebut jika boleh lalaikan kita.

aku akui mgkin ini semua berpunca dari pengaruh rakan sebaya. bukan maksud aku nk kntrol pgaulan dia. tapi jganla smpai kwan yg mempengaruhi kita ke arah bnda yg x baik. jadilah diri kita yg sbenar. Jika ada kwan kita yg mempengaruhi kita ke arah kebaikan, maka ikutlah. jika sebaliknya, maka berwaspadalah anda. tidak salah jika anda mahu berkawan dgn siapa pun. tapi pandai2 la fkir sndiri yg mn satu baik buruknya.

kepada smua shabatku, ingatlah bhawa aku amat menyanyangi kalian sebagai shabat.......

No comments:

Post a Comment