Sunday, April 4, 2010

Cinta Remaja

Semakin banyak novel islami yang aku baca, semakin tawar hatiku terhadap cinta remaja. Bagiku kini, cinta remaja hanyalah cinta yang akan menghancurkan diri seseorang. Cinta inilah yang menyebabkan gejala zina berleluasa. Ditambah lagi dengan peningkatan mendadak kes buang anak. Inilah natijahnya cinta remaja.

Cinta remaja semamangnya adalah berlandaskan nafsu semata-mata. Bukan berlandaskan syariat Allah. Namun cinta ini amat disukai oleh belia umat Islam. Cinta inilah yangf emnjatuhkan umat Islam. Cinta inilah yang membuatkan umat Islam tiada beza lagi dengan golongan kafir. Belia Islam telah hancur jati diri keislamannya.

Aku sedih dengan semua ini. Apa yang patut aku buat sebagai amar makruf nahi mungkar. Aku dah buat apa yang aku mampu. Tapi belum tiba lagi masa untuk Allah menunjukkan hasil atas usaha aku. Perancangan Allah penuh dengan hikmah.


Ya Allah, jauhilah aku dari cinta ini. Amiin.....

No comments:

Post a Comment